Üzleti terv nélkül nem érdemes vállalkozásba kezdeni, de már működő vállalkozásoknak is szükségszerű időnként új üzleti tervet készíteni.

Mi az üzleti terv és miért kell?

Az üzleti terv egy összefoglaló dokumentum, amely lefekteti a vállalkozás jövőbeni céljait – és a stratégiát egészen a kitűzött célok eléréséig. Az üzleti terv a céged hosszútávú stratégiája. Nem csak induló vállalkozásoknak van szüksége üzleti tervre, már működő vállalkozás esetében is érdemes üzleti tervet készíteni, majd folyamatosan frissíteni azt.

Az üzleti terv továbbá egy hitelességi elem lehet pénzintézetek, befektetők, állami szervek számára. Üzleti tervre van szükség pl. a pályázatok beadásakor is.

Üzleti terv cégalapításhoz

Mik az üzleti terv részei?

Az üzleti terv részei: vezetői összefoglaló, vállalkozás bemutató, iparági helyzet, működési terv, marketing terv, pénzügyi terv, szervezeti struktúra és a mellékletek.

Mik az üzleti terv legfontosabb részei?

A legfontosabb elemek a pénzügyi terv és a marketing terv.

Kérdések, melyekre választ ad az üzleti terv.:

  • Mit akarunk eladni?
  • Kinek akarjuk eladni?
  • Hol érjük el a vevőket?
  • Mennyi pénzre van ehhez szükségünk?
  • Mennyi pénzt várhatunk ebből a vállalkozásból?

Kezd jól a vállalkozásod
csinálj Üzleti Tervet!!!

Vedd fel a kapcsolatot cégünkkel, segítünk!
  1. Validálás, hogy az ötlet működőképes-e

Az üzleti terv önmagában még nem mutatja meg azt, hogy a vállalkozásod sikeres lesz-e. Viszont rögtön megmutatja, ha az elképzelésed, nem egyezik a valós számításokkal. Egyből látod például, ha a bevételeid nem elegek ahhoz, hogy fedezzék a költségeidet – vagy ha a cégednek több mint 10 évre van szüksége ahhoz, hogy egyáltalán nullszaldós legyen.

  1. Kockázatelemzés

Rálátást kapsz, hogy mi mennyibe fog kerülni, mennyit fog visszahozni, és ezáltal mekkorát kell kockáztatnod. Így el tudod dönteni, hogy a potenciális bevétel elég nagy lesz-e ahhoz, hogy megérje a vállalt kockázatot, avagy sem.

  1. Mérföldkövek kijelölése

Azzal, hogy a kész üzleti tervben lefektetjük a fontosabb mérföldköveket, illetve az elérésükre kitűzött időpontokat, pontosan látni fogod a céged fejlődésének ütemét. Tudatában leszel annak, hogy mikor hol fog tartani a növekedés – így megtudjuk, hogy mennyi időbe fog telni a végcél elérése.

  1. Feedback

Egy már elindult vállalkozás számára azért fontos az üzleti terv készítése, mert azonnal visszaigazolást kaphat, hogy egy mérföldkövet milyen gyorsan ért el a tervhez képest. Ez alapján kiigazításokat, korrigálásokat eszközölhet az egyes erőforrások elosztásában, felfedheti hol a hiba, és ez alapján optimalizálhat.

  1. Üzleti partnerek informálása

Egy vállalkozás elindításához vagy növekedéséhez gyakran külső tőkére van szükség.

Cégalapítás rövid határidővel!

A One-pagerek 1-oldalas üzleti tervek röviden összefoglalják a lényeget, a vállalkozás működését. A legtöbbször az egyéni vállalkozások kérik. Ez a minimum ha vállalkozni kezdesz!

A vállalkozás legfontosabb kérdéseire nyújtanak választ, mint például:

  • Mi a probléma?
  • Hogyan oldja meg a vállalkozás terméke/szolgáltatása?
  • Mekkora a célpiac?
  • Ki a célközönség?
  • Mi az üzleti modell?
  • Kik a konkurensek?
  • Miben jobb a mi termékünk/szolgáltatásunk?
  • Ki a csapat és mik a szerepek?
    Egy egy oldalas vázlat, ami összefüggéseiben röviden mutatja meg a vállalkozás működését. Könnyen átlátható.
    A hagyományos üzleti terv akár 10-40 oldalas is lehet. A terv bemutatja a cég minden egyes elemét.
    Leginkább tőkebevonáshoz használják befektetőknek, hitelezőknek, pályázat kiíróknak.

Ezenkívül használják még:

Cégalapítás előtt, felvázolni a teljes üzleti stratégiát. Cégeladáskor a vásárló fél tájékoztatásáért. Egy új üzleti ötlet, termék vagy szolgáltatás bevezetésekor.
Mivel fontos a formalitás és a teljesség, ezért érdemes ismerni, hogy mik az üzleti terv részei. Egy kezdő vállalkozónak elég ijesztő lehet, hogy mennyi információra van szükség.

Az üzleti terv felépítése:

Vezetői összefoglaló, Gondolatok rendszerezése- összefoglalása, Vállalkozás bemutatása, Megoldandó probléma, Saját megoldás, Validálás, Iparági helyzet, Célközönség, Konkurencia, Piac mérete, Iparági szabályozás, Iparági trendek, Működési terv, Legfontosabb működési folyamatok, Mérföldkövek, Gyártási terv, Fejlesztési elemzés, Marketing, vagy értékesítési terv, Termékek és szolgáltatások, Árazás, Elosztási hálózat, Promóció, Pénzügyi terv, Bevételi modell, Költségvetési terv, Eredménykimutatás, Finanszírozás, Szervezeti struktúra, Csapat, Vezetőség, Menedzsment, Igazgatósági tagok, Mellékletek, Kiegészítő dokumentumok.

Üzleti terv készítés árak:

Sok vállalkozó kérdése, hogy mennyibe kerül a terv? Az egy oldalas mini üzleti terv ára 15.000,- Ft-tól indul, míg a terjedelmesebb terv nagyobb vállalkozások számára 40.000.-Ft-tól kezdődik. Az üzleti terv a vállalkozás egyik legfontosabb eszköze, ezért ezen nem szabad spórolni.

Aki üzleti tervet készít, az sokkal mélyebben érti a saját vállalkozása működését és az iparág sajátosságait, mint az, aki nem foglalkozik ezekkel, ezért mindig legyen egy saját készítésű üzleti terved is. Ez a terv jó segítség lesz, néha ránézel és rögtön tudni fogod mit kell tenned, hiszen mutatja az irányt amit a vállalkozás elkezdésekor kitaláltál, vagy egy pénzügyi szakember segítségével megállapítottatok.

Az új vállalkozást indítanál, akkor jó helyen jársz!
Teljes ügyintézés rövid határidővel!
06 70 612 2303

Milyen egy jó üzleti terv?

Az üzleti terv terjedelme a vállalkozás jellegétől függ. Minél nagyobb volumenű vállalkozást tervezzük, annál részletesebb üzleti terv szükséges hozzá. Az üzleti terv csak a fontos információkat tartalmazza, jól tagoltan, hogy könnyen megérthető legyen. Reális, nem az álmokból építkezik, hanem a számok a meghatározóak. Segítség képpen készítettünk egy üzleti terv sablon -t.

Mi a Cash-flow jelentése?

A Cash-flow angol kifejezés. Egy vállalkozás beérkező és kimenő pénzek áramlásának a kimutatására szolgál. A Cash-flow megmutatja, hogy adott pillanatban éppen mennyi pénzünk van.

SWOT elemzés:

​A SWOT elemzés stratégiai tervező eszköz. Segít megérteni és azonosítani a vállalkozás erősségeit, gyengeségeit és a fennálló veszélyeket egy adott szituációban.

  • Erősségek: Itt jelenik meg az összes pozitív megerősítés. Miben vagyunk jók? Miért vagyunk jobbak, mint a versenytársak?
  • Gyengeségek: Hol javíthatsz a munka-folyamaton? Miért lehetnek jobbak más vállalkozások?
  • Lehetőségek: Bármit meg lehet nevezni lehetőségnek, ami segíteni tud a sikerben.
  • Veszélyek: A cél annak a felismerése, hogy mi okozhat komolyabb kárt a vállalkozásnak.

A SWOT mátrix pedig megmutatja, hogy mik azok a stratégia alkalmazások, amelyek szükségesek a siker eléréséhez.

Az Üzleti terv készítést kellően megalapozott tudással vállaljuk. Üzleti terv készítését ezekben az intézményekben sajátítottuk el:

Gál Ferenc Egyetem

Mérlegképes főkönyvelő

Tovább a kapcsolat oldalra